Dag 5 SchloB Holte- Höxter.

13 augustus 2018 - Höxter, Duitsland

Vandaag heeft Bart het naar zijn zin. Het landschap verandert van vlakke maisvelden naar heuvels. Dus we moeten nu echt omhoog gaan fietsen. Ik haat dat, maar Bart is dan helemaal in zijn element! Helaas beginnen we de dag wel met een goede regenbui, maar na een half uur is hij voorbij en gaan de regenpakken uit. We fietsen rustig door en beginnen de heuvels te zien. Al snel klimmen we met 4 tot 7% de heuvels op. Als we dan bij een weggetje aankomen die ineens 12% omhoog gaat heb ik al mijn versnellingen van mijn fiets uitgeprobeerd. Lager dan in zijn 1 kan ik niet fietsen, maar ik red het zonder af te hoeven stappen. Toch maar even als we weer thuis zijn goed naar de inhoud van onze de tassen kijken, want nu merk je elke kilo telt. We hebben veel te veel bij ons. Gelukkig hoor ik hetzelfde probleem van medefietsers. Als we in de middag  even staan te schuilen bij een oude schuur komt net de boer aanrijden. Natuurlijk komt hij een praatje maken en vertelt dat hij alleen voor de hobby nog boer is. Op de vraag wat doe je dan antwoord hij: Ik heb een paar varkens. We mogen even meelopen om te kijken en zien 300 varkens in een schuur staan. Een beetje grote hobby vinden wij en nog nog zielig ook. Snel weg maar. Ondertussen was ik het klimmen wel zat en met nog 13 kilometer te gaan vond ik dat we die maar snel moesten fietsen. En snel ging het! We hadden namelijk het laatste stuk de heuvels af. We slingerde rustig door het bos naar beneden. Dat was een heerlijke afsluiting van onze reis. Het fietsen zit er voor nu even op. De treintickets zijn al gekocht en morgen laten we ons in 5 uur terug rijden naar Nederland. In 5 dagen hebben we 400 km afgelegd. Het is nog 550 km naar Berlijn, helaas moeten die kilometers nog even wachten tot er weer een moment is om ze af te kunnen maken.

1. Mama:
    13 augustus 2018
    Dus dat was een mooi eind Voor morgen goeie reis! Sofie kijkt naar jullie uit!
  2. Juul:
    Super gedaan!
  3. Annette:
    13 augustus 2018
    Klinkt als een paar dagen heerlijk samen. En je weet meteen wat uit die fietstassen kan! Lekker met de trein terug. Goed plan
  4. Perry:
    14 augustus 2018