Dag 2 Marrakech - Ouarzazate

12 maart 2018 - Ouarzazate, Marokko

Gisteren zijn we na een rustige vlucht geland in Marrakech. Wat een heksenketel is Marrakech. Overal auto’s en toeterende brommertjes. Gelukkig sliepen we in de Medina waar geen auto’s mogen komen, dus lekker rustig. Even snel wat gegeten op het grote plein waar het gezellig druk was. We moesten wel  goed opletten voor zakkenrollers, want hoewel we niet met ze op de foto zijn gegaan hadden we ze wel heel goed in gaten. Bart voorop en af en toe even stil blijven staan, dan heb je ze snel door. Vanmorgen zijn we vroeg opgehaald door onze reisgids Jamal. We hadden een autorit van 2,5 uur door het Atlasgebergte voor de boeg. Dat was geen straf, want we hebben ondertussen genoten van het uitzicht. Bij Telouet zette Jamal ons met de fietsen af en vandaar zijn we 95 km naar Ouarzazate gefietst. Een pittige route door de bergen. Onderweg kwamen we door kleine dorpjes waar de kinderen naar ons stonden te zwaaien of een high five wilde geven. Ook zagen we vrouwen die hun kleren aan het wassen waren in de rivier, prachtige bergen en dalen en mooie oude Kasbahs. Zoals Aït Benhaddou. Maar ik moet ook eerlijk zeggen de laatste 10 kilometer zwaar waren. Ik ben blij dat ik even kan uitrusten in het hotel. Morgen weer een dag.

1. Annette:
    12 maart 2018
    Wat n prachtig landschap. Allebei in t alma tenue. Geen probleem? Geniet van alle mooie mensen en dorpen. Wij genieten mee
  2. Astrid:
    12 maart 2018
    Klinkt goed zeg! En idd...in fietskleding? Ik dacht dat dat niet mocht? Ik zou Jamal in elk geval te vriend houden #bezemwagenmettouringcaropties 😉
  3. Annemieke:
    12 maart 2018
    Ik heb een afritsbroek aan, maar Jamal zegt gewoon doen. Het is veel te warm! Haha, dat laat ik me geen tweede keer zeggen. Wel krijg ik van de schoolgaande jongens in het Arabisch allerlei opmerkingen. Geen idee wat ze zeggen, maar aan de intonatie wel een idee. Ik trek me er niets van aan.
  4. Emma:
    Ziet er fantastisch uit mam. Veel plezier nog 😘😘😘
  5. Peter de Boer:
    13 maart 2018
    mooi !! echt heel mooi ..
  6. Perry:
    13 maart 2018
    Geweldige foto's!! Mooi avontuur!!!
  7. Maaike:
    13 maart 2018
    Geweldig Mick en Bart, en inderdaad, wat een mooie plaatjes!