Dag 2. Haarlo- höpingen.

10 augustus 2018 - Höpingen, Duitsland

En inderdaad we hadden vanmorgen geen wekker nodig om wakker te worden. De koeien stonden ons op een afstand van een meter al wakker te loeien. Dan maar eruit en alle spullen pakken en ontbijten. Helaas (of niet) waren we iets te traag, want de boer deed net zijn ochtendronde over de camping toen we weg wilde rijden. Met een vertragen van 30 minuten reden we weg richting Duitsland. De wind is iets gaan liggen, maar toch nog wel erg sterk. Gelukkig hebben we zijwind en soms voor de wind en uit de wolken komt geen regen. We trappen lekker door en komen door leuke dorpjes en langs mooie landschappen. Onderweg komen we af en toe een medereiziger tegen die dezelfde route doet. Tot nu toe allemaal uit Nederland. Onze nieuwe aankopen doen het goed. Kleine spiegeltjes om achteruit te kijken, zodat we het verkeer achterons goed kunnen zien. En ja heel erg onze nieuwe teva’s! Nooit gedacht en gewild, maar fietsen met teenslippers doet pijn en het is te warm voor dichte schoenen. (Sorry Emma ;)) Helaas hier in omgeving is geen een camping te vinden, dus dan maar een hotel opzoeken. We kloppen aan bij hotel Jägersheim waar nog voldoende plek is. De eigenaar is een fanatieke jager en vertelt over de herten, ganzen en duiven die hij schiet. Het zal wel gevarieerde kaart zijn vanavond, maar als we de menukaart zien schieten we in de lach. We kunnen kiezen uit heel veel verschillend bereide schnitzels!!! Prima en het smaakt goed. Dit keer wel de wekker gezet, want geen koe in de buurt om ons wakker te maken. Wel een landelijke geur van de varkensboer aan het eind van de straat......