Dag 3 Ouarzazate - Skoura

13 maart 2018 - Skoura, Marokko

De dag begon vanmorgen bij de filmstudio’s van Ouarzazate. Hier worden films opgenomen zoals Astrix en Obelix, Games of Thrones, Gladiator, Troije en nog veel meer bekende films. En oh wat zijn die films nep! Het decor, de attributen en zelfs de palmbomen zijn van karton, papiermache of piepschuim. Zie de foto. Vanaf nu kijken we met hele andere ogen naar films. Daarna nog een oude Kasbah bezocht en toen was het echt tijd om op de fiets te stappen. Vandaag stond er een rustige en korte route op het programma. (Om iets uit te rusten van de bergen van gisteren.) We hebben nu een groot gedeelte over de hoofdweg gereden. Gelukkig wel een rustige weg en de auto/ vrachtauto’s rijden met een grote boog om ons heen. Maar toch voelt het soms niet goed als ze je met 100 km inhalen of nog even een auto inhalen en zo op je af komen rijden. Regelmatig staan we even stil in de berm. Veiligheid voorop! We zijn ook even van de hoofdweg geweest om een kijkje te nemen bij het grootste solarpark van de wereld. Helaas konden we net niet dicht genoeg erbij komen, maar ik hoop dat je op de foto iets kan zien. Wat een fel licht en je zag de warmte er vanaf komen. De laatste paar kilometer fietste we over de oude weg. Een leuke route langs vervallen Kasbahs, palmbomen en kleine dorpjes. Het hotel waar we vannacht overnachten is ook een kasbah. We werden vriendelijk ontvangen met mierzoete thee en een heerlijke lunch. Na de lunch even ontspannen bij het zwembad en nog naar een Kasbah in de buurt gefietst. Vanavond staat couscous op het menu en dan morgen een route van 90 km geleidelijk omhoog.

1. Marcel Duindam:
    13 maart 2018
    Prachtig Bart & Annemieke. Geniet ervan!!