Dag 4. Sassemberg - schloB Holte

12 augustus 2018 - Schloß Holte-Stukenbrock, Duitsland

Vanmorgen weer vroeg vertrokken. We moesten even wachten tot de tent droog was, maar dat ging heel snel toen we hem naar een veldje verplaatst hadden waar de zon scheen. Dus tip voor de volgende keer. Zorg dat de tent  ‘s morgens in de zon staat en nog eentje kijk eerst of er geen lantarenpaal naast je tent staat!!  Ook handig als je van in het donker slapen houdt. Dus vroeg vertrokken met de rest van heel Duitsland. Zei ik niet dat de wegen heel rustig waren? Nou niet op zondag. Op zondag stapt de helft van Duitsland op de fiets. Van jong tot oud, electrisch of op eigen kracht, met licht of zonder licht, in wielerkleding of in een shirt en met of zonder helm. Nou Bart en ik doen het allemaal, alleen wel op eigen kracht en ja zonder helm. Nu weet ik dat het gevaarlijk is wat ik nu schrijf, want ik krijg straks massaal opmerkingen bij de reacties over de helm of het ontbreken daarvan. Daarom even een uitleg. We wisten dat we alleen op fietspaden en zandwegen gingen fietsen en met 25 graden is het wel erg warm. Op de racefiets hebben we altijd een helm op en straks als we over wegen gaan fietsen zonder fietspaden, dan gaat de helm natuurlijk wel op. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar met ons tempo is het naar onze inschatting niet nodig. Maar even terug naar al die fietsende Duitse mensen. Dit komt ook doordat er fantastische parken zijn aangelegd naast of in de stad. In Münster ligt zelfs een verhoogde dijk om de binnenstad, die aangelegd is als een park compleet met een wandel- en fietspad, bomen en bankjes. Soms fietsen we wel 7 kilometer door zo’n park. Ook was het drukker, omdat we meer in bevolkt gebied fietsten. Na 97 kilometer was ik wel blij dat  de camping er was en nu heerlijk uit eten, want de puf om te koken ontbreekt. Oh mam, ik ben je een paar keer tegengekomen vandaag. Pruimen plukkend met een plastic zakje!

1. Annette:
    12 augustus 2018
    Zondagsrijders!! De autobahn zit er ook altijd vol mee :-) Hoop dat jullie een restaurant dichtbij gevonden hebben. Want na 97km wil je er niet nog 10 naar n restaurant fietsen neem ik aan. Slaap lekker zo!!
  2. Mama:
    12 augustus 2018
    Lieve schat, wij zitten nog in de tuin, een heerlijke avond, daar moet je van genieten. Ik ben flink bezig geweest vandaag , tante Corry heeft hier gegeten .en ik heb vandaag bramen geplukt! Een emmer vol en daarna gekookt . Heb nu 20 potten jam en 5 liter SAP . Wij komen de winterzo wel door. Gisteren met Sofie appels van ons boompjegeplukt, voor de vogels eraan beginnen. Morgen gaan wij samen compot maken, en de pruimen aan onze boom mogen nog een paar dagen rijpen.. Nog veel fiets plezier.