Dag3. Höpingen - Sassemberg.

11 augustus 2018 - Sassenberg, Duitsland

Na een heerlijk duits ontbijt vertrokken we richting Münster. Eerst even naar de route gereden om de R1 weer op te pakken. Daar kwam al een Nederlander in volle vaart de heuvel afgereden. Ook vroeg op weg. Helaas moesten wij die heuvel omhoog en met een goede 8% waren we meteen wakker! Ook vandaag was de weg weer een mix van asfalt, zand - en kiezelwegen. De weg gaat glooiend tussen de maisvelden, langs weilanden of door een bos. Soms moeten we een bruggetje over en er zijn heel wat gemaaltjes. Het gebied waar we doorheen rijden is heel rustig, want we komen bijna geen auto’s tegen en het bereik van onze telefoon is belabberd. Na 40 km komen we aan bij Münster. We hebben even door de stad gelopen en wat gegeten. Het is centrum is in de tweede Wereldoorlog plat gebombardeerd en daarna weer in oude glorie hersteld. Het is een mooie gezellige stad, maar we gaan weer door. We rijden nog 45 km en dan zijn we bij een camping. De tent opzetten zonder wind is makkelijk en al snel zitten we aan de chips en een welverdiend biertje. Terwijl ik een update van de verhalen schrijf is Bart bezig om voor het eerst eten te koken op ons brandertje. Tot nu toe is hij alleen gebruikt om water voor thee en koffie te koken en soep op te warmen. Geen schnitzel vanavond, maar macaroni en het smaakt heerlijk!